Mesaj din tabara de vara Berlin

Ziua 7
Yupiiiiiii!! Astazi pe langa faptul ca nu am avut ore de curs, am fost in excursie la Gruselkabinett si apoi la shopping. Dupa micul dejun am avut timp liber pana la 11 cand a venit autocarul inchiriat care ne-a transportat pana la locatia aflata in program.
Odata ajunsi la asa numitul Gruselkbinett (o casa a groazei) unii au inceput sa cam dea inapoi iar curajul aratat in zilele precedente disparea treptat. Am asteptat afara aproximativ 20 de minute pentru a iesi celalalt grup timp in care tensiunea crestea iar tipetele care se auzeau nu ajutau deloc. Am reusit intr-un final sa intram.  Chiar de la intrare unii au capitulat si au iesit sa stea cu supraveghetorii ramasi afara. A fost o decizie inteleapta pentru ca daca intrau, era mai greu sa ii scoatem. Am reusit sa vorbesc cu un membru din staff-ul de acolo si am obtinut permisiunea ca grupul nostru sa intre impreuna. La primul etaj erau doua expozitii, ambele la fel de infricosatoare aveam sa aflam in curand. Ca de obicei eu am obtinut cele mai ”bune” locuri, fie prima, fie ultima pentru a ma asigura ca toti au trecut cu  bine. Am tipat impreuna, ne-am speriat impreuna si am trait la maxim experienta. Am recunoscut cu totii ca a fost cea mai  infricosatoare casa a ororilor vizitata pana acum si ca realizarea ei este una de exceptie.
Dupa sesiunea de ”crestere a pulsului” a urmat una de entuziasmare totala si anume shopping-ul. Am mers 10 minute pe jos pana la cel mai apropiat mall, unde copiii au fost impartiti in grupe, li s-a scris pe maini ora de intalnire si au fost lasati sa viziteze magazinele dorite. Pentru ca era acelasi mall de miercuri, multi au mers direct la tinta. Fetele au descoperit desigur si locatii noi asa ca nu le puteau ignora. Dupa ceva timp baietii au capitulat si au mers sa se relaxeze pe iarba in fata complexului alaturi de alti colegi. Acolo au ”incins” si o joaca asa ca intre baietii care i-a amuzat teribil.
Tot aici am avut parte si de o surpriza din partea fetelor. Desi nu trebuiau sa faca acest lucru, au vazut in vitrina o bentita cu fundita rosie si pentru ca eu port mereu fundite, mi-au facut-o cadou. Au creat o diversiune pentru a-mi distrage atentia, lucru de care mi-am dat seama dar nu stiam exact pentru ce. Apoi inainte de plecarea din mall mi-au oferit-o. A fost un gest tare emotionant. Sunt cu totii un grup superb si m-am atasat enorm de ei.
Pentru ca le promisesem inca de miercuri, am mers in grup la McDonald’s si am mancat impreuna ceva ”mancare sanatoasa” si mai ales ”bio”. Cu ocazia aceasta am experimentat si putina interculturalitate, observand gustul diferit al produselor si explicandu-le ca fiecare tara are specificul sau si ca ingredientele sunt si ele adaptate.
Seara s-a incheiat cu o petrecere surpriza cu barbeque, suc si muzica. Am dansat pana tarziu si ne-am luat la revedere de la cei care maine parasesc tabara. Au fost lacrimi, imbratisari, schimburi de mail-uri si promisiuni de revedere. Acum copiii sunt si tristi pentru ca unii prieteni pleaca dar si entuziasmati sa ii cunoasca pe cei care vor veni maine probabil.
Dupa o asa zi cu totii au adormit imediat cu gandul la ziua urmatoare.
Ziua 8
Astazi a fost o zi solicitanta. Am fost sa vizitam Turnul Televiziunii dar am calatorit cu mijloacele de transport in comun. A trebuit sa luam un microbuz, un tramvai si doua S-bahn-uri pentru a ajunge la statia Alexanderplatz unde se afla acest turn. A fost amuzant dar si interesant in acelasi timp.
Dupa o asteptare de aproximativ 20 de minute am reusit sa intram catre lifturile de acces. Acestea transporta vizitatorii,care sunt cu miile in fiecare zi, la o inaltime de 203,78 m in 40 de secunde. Turnul in total masoara 368 m dar poti urca doar pana la 207 m unde se afla un restaurant. Copiii au fost impresionati de catre istoria construirii acestui turn dar si de privelistea superba pe care acesta o ofera asupra Berlinului. Am admirat de sus cele mai reprezentative obiective turistice iar unii dintre ei au privit printr-un telescop, pentru ca se spune ca poti vedea la 42 de km departare. La coborare am facut o escala in magazinul de suveniruri de la baza turnului si in cel din statia S-bahn-ului. Si pe acolo au fost lasati ceva banuti dar cu moderatie.
Pentru ca unora li se facuse putin foame si isi terminasera pachetelul am intrat la Donky Donuts de unde majoritatea si-au cumparat cate o gogoasa. Altii au ales sa isi termine pachetelul iar Andru a luat ceva de la restaurantul chinezesc.
Odata intorsi in tabara am facut o plimbare prin campus, am jucat carti, diferite jocuri de sociaizare si Dodgeball. A avut loc si o mica petrecere de intampinare a celor care au sosit astazi iar copiii au incercat sa isi faca noi prieteni printre acestia.
De maine reluam cursurile asa ca a trebuit sa mergem devreme in camere pentru a ne spala si odihni corespunzator.
Dapfni (group leader tabara de vara Germania, Berlin)