Tabara Duke of York’s Dover, 23 iulie – 5 august 2024

Jurnal de calatorie – Tabara Duke of York’s Dover

Iata si primele noastre impresii din mult asteptata tabara de la Duke of York’s Dover.

Drumul spre campus a fost destul de lung, dar am avut un popas de care s-au bucurat cu toții, iar atmosfera in autobuz a fost draguta. Staff-ul de aici ne-a primit foarte draguț.  Intrucat am ajuns mai tarziu in campus, cina am primit-o la pachet.

Am inceput tabara intr-un stil festiv, Ana G. a avut parte de o mica surpriza de ziua ei, unde ne-am bucurat sa ii cantam La Multi Ani! iar “distractia” a continuat apoi la petrecerea de bun venit, unde ne-am întalnit cu grupul din Italia.

De dimineata ne-am trezit odihniti, plini de viata, si am mers la micul dejun care a fost pe gustul nostru. Copiii au inceput deja cursurile, unde deja s-au acomodat, si-au facut prieteni noi cu care au petrecut pauza dintre cursuri. 🤗 Inca ne acomodam cu locatia si cu programul, insa promitem sa revenim cu mai multe vesti cat mai curand.

Azi am avut parte de o zi ploioasa, dar frumoasa. Cerul era acoperit de nori gri, insa atmosfera era racoroasa si relaxanta. Am inceput ziua cu un mic dejun copios specific englezesc: bacon crocant si oua prajite, acompaniate de o ceasca de ceai fierbinte. Micul dejun ne-a dat energia necesara pentru ziua plina de activitati ce urma.

La clase, totul a decurs bine, copiii fiind multumiti si entuziasmati de lectiile interactive. Fiecare ora trecea repede, plina de discutii animate si activitati educative iar atmosfera din clasa a fost una de cooperare si veselie.

Am avut parte si de un exercitiu de evacuare in caz de incendiu (fire drill), care a decurs perfect. Toata lumea a urmat instructiunile cu atentie, demonstrand un simt ridicat de responsabilitate si disciplina. A fost un moment bun pentru a ne reaminti importanta sigurantei.

Dupa pranz, care a fost la fel de delicios, copiii au avut parte de o sesiune de sport. Au jucat volei, tenis si baschet in “curtea scolii”, bucurandu-se de miscare si de compania prietenilor. Fiecare moment era plin de rasete si de competitii prietenoase.

Dupa-amiaza, ne-am concentrat pe pregatirile pentru show-ul de talente. Copiii au fost foarte receptivi si entuziasmati. O parte dintre ei au invatat Brasoveanca si s-au descurcat minunat pe ritmurile traditionale romanesti. Justin a ales sa participe cu un moment de pian, iar interpretarea lui a fost cu adevarat impresionanta.

Siiiiii 🥁🥁🥁🥁🥁 venim acasa cu castigatorul concursului de Talent Show: Justin, supranumit „Mozart”. A fost un moment de mandrie si bucurie pentru toata echipa. Copiii au fost super incantati si s-au imprietenit cu colegii din Italia, impartasind momente frumoase si surprize muzicale oferite de acestia.

Pentru maine, ne pregatim de un atelier de realizare de filme (movie making), unde copiii vor invata cum sa creeze si sa editeze propriile lor filme. Seara, vom avea o sesiune de Kahoot, un joc de quiz care promite sa fie plin de distractie si provocari intelectuale. Asteptam cu nerabdare o alta zi plina de activitati si experiente memorabile!

Ieri, copiii au avut parte de un atelier captivant de realizare de filme, unde au filmat propriul lor scurtmetraj alaturi de echipa lor. Atmosfera era plina de creativitate si entuziasm, fiecare grupa lucrand la scenariu, regie si interpretare. A fost uimitor sa vedem cat de ingeniosi si dedicati au fost copiii in realizarea propriilor productii.

Seara, dupa o masa copioasa cu burgeri deliciosi, ne-am adunat pentru a ne distra jucand Kahoot. Competitia a fost stransa, iar fiecare intrebare a starnit rasete si aplauze. A fost o seara plina de distractie si invatare, in care copiii si-au demonstrat cunostintele si abilitatile de rapiditate.

Astazi, am plecat intr-o excursie la Canterbury Cathedral. Catedrala ne-a intampinat cu maretia si istoria sa impresionanta. Copiii au fost fascinati de arhitectura gotica si de povestile din spatele acestei cladiri monumentale. Am petrecut timp explorand fiecare colt, invatand despre importanta religioasa si istorica a catedralei.

Dupa vizitarea catedralei, ne-am plimbat prin orasul Canterbury. Stradutele pitoresti si magazinele pline de suveniruri au atras imediat atentia copiilor, care au inceput sa caute cadouri pentru parinti si prieteni. Erau incantati sa gaseasca obiecte unice care sa le aminteasca de aceasta excursie de neuitat.

Seara, am incheiat ziua cu un joc de Treasure Hunt, unde copiii au lucrat in echipe pentru a gasi indicii si a descoperi comori ascunse. A fost o activitate plina de aventura si cooperare, care i-a unit si mai mult pe copii. Dupa aceea, am avut parte de un spectacol minunat de teatru, „Peter Pan”, in care au jucat Alessia, Anais si Juju. Performantele lor au fost remarcabile si au adus zambete si aplauze din partea tuturor.

A fost o zi plina de activitati diverse si captivante, care a lasat amintiri de neuitat in inimile copiilor. Suntem recunoscatori pentru fiecare moment si ca de obicei, abia asteptam sa vedem ce surprize ne rezerva zilele urmatoare.

Duminica, am avut excursie in Brighton, sau, asa cum i se mai spune, “London by the Sea„. Prima oprire a fost la Royal Pavilion, considerat si “the pleasure place” of King George IV. Copiii au apreciat designul in stil indian la exterior si in stil chinezesc la interior. De asemenea, au fost incantati de atentia la detalii din fiecare camera: candelabre, art work, statuete etc. Pranzul a fost in parcul din incinta Royal Pavilion si ne-am distrat gonind porumbeii pentru ca insotitoarea noastra din partea staff-ului era terifiata de ei 😊

Urmatoarea oprire a fost la Churchill Square Shopping Center, loc istoric denumit dupa numele Prim Ministrului Winston Churchill. Aici ne-am impartit in grupuri mai mici, iar copiii s-au bucurat de o sesiune de shopping ca la carte: cateva fete si-au achizitionat bluze identice pentru a se asorta la Graduation Party, altele si-au cumparat charmuri Pandora identice pentru bratara in forma de coroana, ca amintire. Bineinteles ca am intrat si la indragitul Build a Bear, unde copiii au avut parte de o experienta minunata construindu-si propriul ursulet. Unul dintre copii a fost incantat sa observe pe culoarul principal echipamentul sportiv oficial al echipei de fotbal Brighton & Hove Albion FC.

Funny fact: in timpul unei plimbari, unul dintre copii a fost desemnat ghidul grupului sau, caci voia sa ajunga la magazinul Gak de pe The Lanes, dar ne-am invartit in cerc fara sa fim macar aproape de destinatia noastra. Lucrand in echipa, grupul a reusit sa se intoarca la Churchill Square. In drum spre Brighton Pier, insotitoarea noastra ne-a dus si la Gak, astfel am reusit sa vizitam tot ce ne doream.  Pe Brighton Pier oprirea a fost scurta deoarece eram deja obositi, insa a fost momentul perfect pentru o pauza pe plaja. Drumul spre campus a fost plin de veselie pentru o scurta perioada, pana cand i-a luat somnul 😊

Seara s-a incheiat cu vizionarea filmului Mulan, urmand ca a doua zi sa avem toata ziua activitati in campus.

Luni, am avut parte de o zi frumoasa in campus. Dupa ore, am profitat de programul de sport si de vremea frumoasa si o parte din copii au jucat tenis si fotbal afara, iar ceilalti au ales volei si gimnastica in sala de sport. Cei care au jucat volei ne-au uimit cu abilitatile pe care le au. Joaca foarte bine si nimeni altcineva nu le-a putut face fata. Pe seara am avut o activitate numita “Mystery theatre challenge” care a constat in vizionarea filmului Harry Potter and the Goblet of Fire si gasirea unor indicii ascunse. Copiii au fost foarte implicati si le-a placut ideea de activitate imersiva. Ei au gasit indicii si au lucrat in echipa pentru a rezolva misterul. Pentru ca activitatea a fost intarziata, iar elevii nostri erau obositi nu au mai ramas pana la final pentru dezlegarea misterului.

Marti, am vizitat Dover Castle, cel mai mare si cel mai vechi castel din Anglia. Copiii au fost foarte atenti la informatiile pe care le-au primit si au fost incantati de legenda conform careia castelul este bantuit de un cavaler fara cap. Am profitat de timpul liber pe care l-am avut in incinta castelului si ne-am delectat cu inghetata, cacao cu lapte, pizza si suc intr-un ansamblu cu privelisti minunate. Doua dintre eleve nu au reusit sa ajunga in excursie deoarece nu se simteau prea bine si aveau nevoie de odihna, dar ele au ramas pe maini bune, au fost supravegheate de un membru al staff-ului din campus si le-a ajutat mult faptul ca s-au odihnit.

Marti seara copiii au avut Fashion Show, dar au participat doar 3 dintre ei deoarece ceilalti erau foarte obositi si au preferat sa se retraga in camere si sa se culce mai devreme. Copiii si-au facut multi prieteni noi, iar cativa au daruit bratarile prieteniei cu model traditional romanesc. Vom avea si black&white party, unde ne vom intalni si cu elevii unei alte scoli, iar zilele viitoare vom reveni cu fotografii si impresii.

Am revenit cu ziua de miercuri, care a fost o zi solicitanta pentru copii deoarece au avut lectii si in a doua parte a zilei, dar ne-am bucurat cu totii sa ne pregatim de black and white party imediat dupa cursuri 😊 Copiii s-au distrat, au dansat, au cantat, si-au facut si mai multi prieteni. Miercuri seara am facut o exceptie si am intrat in camera sarbatoritei de ieri, Dan Ni, la miezul noptii, ca sa ii uram La Multi Ani si sa ii oferim cele mai calduroase imbratisari!

Ziua de joi, a fost o zi plina. Am vizitat Leeds Castle care ne-a lasat pe toti fara cuvinte. Copiii au apreciat frumusetea si rafinamentul cu care ne-au surprins atat castelul cat si vasta gradina. In curtea castelului eu si Justin ne-am bucurat sa gasim drumul prin labirint, ne-am simtit ca niste adevarati aventurieri si ne-am distrat extrem de tare sa ii ghidam si pe altii odata ajunsi in turn. Toti ceilalti copii au spus ca nu doresc sa aiba parte de experienta labirintului si au mers doar la magazin. Cu toate astea, excursia a fost un adevarat succes.

Ajunsi inapoi in campus am avut parte de o cina pe cinste care s-a incheiat cu un tort specific englezesc care sa incheie cum se cuvine celebrarea zilei de nastere a lui Dan Ni. Dupa activitatea de board games unde copiii au ras in hohote, ne-am luat la revedere de la Alessia, care a plecat in dimineata aceasta din tabara. Azi, fiind ultima zi pe care o petrecem la Duke of York, ne pregatim de festivitatea de absolvire de dupa amiaza, urmand apoi sa ne ocupam de bagaje, iar pe seara sa avem petrecerea de final.

Vineri copiii au avut ceremonia de absolvire organizata in cadrul superb al capelei campusului Duke of York. S-au simțit mandri de ei si de reusitele lor din cadrul taberei si au semnat felicitari pline de multumiri pentru cei ce le-au fost profesori in aceste doua saptamani. Dupa amiaza, cațiva dintre copii si-au aratat abilitațile sportive si au fost foarte apreciați. Seara au avut graduation party, unde s-au distrat, au cantat, au dansat si si-au luat la revedere de la noii lor prieteni.

Sambata dimineața am plecat curiosi, dar si putin tristi catre Londra. Drumul a fost pentru unii prilej de somn, asa ca am ajuns la King’s College cu bateriile incarcate si pregatiți pentru noi experiențe. Campusul arata bine, camerele sunt curate si dotate cu tot ce avem nevoie. Ne-am plimbat pe strazile Londrei vizitand Tower Bridge si St Paul’s Cathedral, urmand sa finalizam plimbarea cu o sesiune de shopping in Covent Garden.

In dimineața aceasta micul dejun a fost perfect. Duminica planuim sa vedem London Eye, Big Ben si sa luam pranzul in Saint James Park, ca mai apoi sa cautam suveniruri si sa ne intoarcem in campus pentru a celebra ziua de nastere a  Soniei si a avea un moment de reflectii legat de zilele noastre aici.

Si asa a zburat și ultima zi a acestei tabere de la Duke of York’s Dover!
O alta vizita prin Londra, de data asta la London Eye, pe langa minunatul Big Ben și o alta zi de shopping in Covent Garden, o zona indragita de fete, care stiu zona de parca ar locui aici. 😊

Pe curand UK, a fost o bucurie sa fim aici timp de 2 saptamani si asteptam cu nerabdare vara viitoare pentru a experimenta un alt program educational!

Cu drag,
Claudia&Liana

Va invitam sa va bucurati de pozele din tabara de la Duke of York’s Dover, 23 iulie – 5 august 2024 in albumele de pe Facebook si Google – Mirunette Education.