Mesaj de la group leader – tabara Barcelona, 29 iulie-11 august 2012

TABĂRA  BARCELONA   AGORA
29 iulie – 11 august 2012

Tabăra de la Barcelona a avut un rol dublu: de a oferi cursuri de limbă engleză şi/sau spaniolă şi de a (re)descoperi un oraş aparte, un oraş cosmopolit în inima Cataluniei. 

Elevii participanţi au fost de vărstă apropiată, zece dintre ei între 12-13 ani, iar trei între 16-18 ani. Cazarea s-a făcut în funcţie de preferinţele lor, cu menţiunea că elevul de 18 ani ar fi preferat să stea în cameră cu colegi de vârsta lui. Precizez că iniţial aşa a dorit, dar ulterior s-a răzgândit, părinţii preferând să rămână cu colegii români, aceştia având 12 ani. Din această experienţă, trag concluzia că elevii ar trebui să stea cu colegi de vărsta lor.

Copiii au fost împărţiţi în trei grupe: infantil, pre-juvenil şi juvenil, grupul nostru aparţinând doar ultimelor două. În fiecare dimineaţă, programul era afişat în holul hotelului, astfel că ştiam cu toţii ce se va întâmpla de-a lungul zilei. Fiecare participant a primit la începutul sejurului programul pentru cele două săptămâni, aşadar toată lumea era informată cu ce va face azi, mâine sau peste 4 zile. Au fost foarte puţine schimbări faţă de programul iniţial. Elevii aveau obligaţia să respecte ora de Meeting Point, lucru care s-a şi întâmplat, pe această cale îi felicit pe copii pentru punctualitate, erau mereu primii la apel.  

Cursurile de limbă s-au desfăşurat dimineaţa, intre orele 09:30 – 13:00, cu o pauză de jumătate de oră. Elevii erau conduşi la cursuri, supravegheaţi în pauză şi însoţiţi înapoi în campus de monitori. Jumătate dintre copii au optat pentru studiul limbii engleze, iar cealaltă pentru limba spaniolă. La limba engleză, unul dintre participanţi a fost transferat la o grupă de nivel superior. Un alt elev a preferat să meargă în a doua săptămână la limba spaniolă, el primind două diplome de participare pentru ambele limbi. La limba spaniolă, elevii au susţinut şi un test de verificare, joi în a doua săptămână. Rezultatele arată nivelul real de cunoaştere a limbii, corectura fiind obiectivă. Profesoara de la grupa A2 a fost foarte încântată să lucreze cu elevii noştri, fiind primul grup de români cu care a intrat în contact. Le-a apreciat seriozitatea de care au dat dovadă, implicarea şi buna educaţie.

La limba engleză, nu s-a susţinut test final. Precizez că elevii au fost repartizaţi pe grupe, în urma unui test scris şi oral în prima zi a săptămânii.

Privitor la ieşirile culturale, am vizitat locuri şi obiective tipice Barcelonei: Cartierul Gotic, Catedrala, Sagrada Familia, Parcul Güell, Parcul de distracţii Tibidabo. În sâmbăta de la mijlocul şederii, am fost la Girona, un oraş splendid, unde am vizitat Baia Arabă, iar unii dintre noi am dorit să vedem şi Catedrala, unică în Europa datorită arhitecturii. În aceeaşi zi am rămas la plaja Costa Brava.

În ziua liberă, am revenit în centru, unde copiii s-au bucurat de cateva ore de plimbare şi cumpărături. La un moment dat, unii dintre elevi au preferat să meargă din nou în oraş, de data aceasta pentru o vizită la Muzeul Picasso, iar ceilalţi au mers la plajă. Menţionez că pe toată durata taberei au fost 4-5 ieşiri la plajă.

În fiecare seară am avut activităţi menite să îi facă pe copii să socializeze, să se cunoasă, petreceri de tipul: Fiesta de bienvenida, Fiesta del terror, Fiesta de los mensajes, Noche del casino, Fiesta del Agua, Fiesta ibicenca, iar în două seri am avut şi cinema, filmele fiind în spaniolă şi traduse în engleză.

 

Unul dintre elevii mari, a vizitat şi Stadionul Camp Nou, fiind unul dintre obiectivele cheie propuse încă de acasă.

Într-o după-amiază, am fost la călărit măgari, Ruta en burro. Participanţii au primit un carnet de „călărit măgari”, în urma trecerii tuturor probelor: desenarea unui măgar, călăritul, recunoaşterea părţilor unui magar!

Monitorii au fost mereu atenţi cu noi şi pregătiţi să intervină în caz de situaţii neplăcute. Felicitări echipei!

Sunt convinsă că pentru elevi a fost o experienţă frumoasă şi că işi vor aduce aminte cu plăcere de tabăra de la Barcelona.

Profesor spaniolă,

Loredana P. (Group Leader tabara Barcelona)