Din jurnalul de tabara Berlin, Germania. Ziua 14

Ziua 14
Cu pasi extrem de rapizi s-a apropiat si ultima zi din tabara. De dimineata am luat micul dejun, ca de obicei iar apoi am avut o ora la dispozitie inainte de plecarea in excursie.
Astazi am vizitat Muzeul de istorie. A fost o experienta unica si foarte placuta. In primul rand am fost doar noi si inca patru straini (restul alegand Muzeul jocurilor pe calculator), asa ca am avut un intreg autocar la dispozitie si multa libertate in admirarea exponatelor. Totul era organizat in ordine crescatoare a perioadelor de timp    astfel incat am facut o calatorie intre anii 1200 si 1994. Copiii au fost foarte incantati, au studiat cu mare atentie unele dintre exponate si chiar au vizionat un filmulet despre  istoria Germaniei. M-am bucurat sa observ ca sunt pasionati si de latura culturala a vietii.
Dupa atata istorie, a urmat si o runda de relaxare prin shopping. Am fost condusi catre mall-ul Alexa din Alexanderplatz, unde ne-am lasat si ultimele economii. Teo si Bianca  si-au confectionat propriul iepuras de plus, Sergiu si Vlad si-au achizitionat jocuri pentru PSP, Andru, Ilinca si Smaranda nedorind sa se lase mai prejos, au plecat si ei cu ceva pungute. Trebuie sa recunosc ca si eu am facut acelasi lucru..
Cina a fost reprezentata de un barbeque unde am mancat pe cinste. Dupa atata efort chiar meritam, nu?
Inainte de petrecerea in pijamale planificata, copiii au trebuit sa isi faca bagajele. A fost destul de greu dar au reusit. Mai cu un coleg deasupra valizei, mai cu un fermoar care statea sa explodeze, dar important este ca au reusit.
Ceea ce a urmat in timpul petrecerii si dupa este greu de exprimat in cuvinte. Schimburi de telefoane, mail-uri,  adrese de facebook si MULTE lacrimi. Nu stiam pe cine sa consolez mai intai. Alergam intre etaje si peste tot erau copii asezati pe jos sau imbratisati care plangeau din toata inima lor. Toti erau extrem de tristi pentru ca tabara s-a incheiat.
Am reusit cu greu sa ii trimit la culcare, i-am linistit pe toti si i-am convocat la o intalnire matinala la 5.30. Ne asteapta un drum lung, dar si revederea cu cei dragi.
Dapfni (group leader tabara de vara Berlin, Germania)