Inca din prima zi, stilul arhitectural infailibil si genuin britanic al orasului si-a pus amprenta asupra firii mele si m-a determinat sa calatoresc intr-un taram al meditatiei si al contemplarii neincetate. Cambridge- locul in care spiritul culturii si al educatiei se intretese cu note clare de modernism- reprezinta mediul adecvat pentru orice student aspirant al universitatilor de top. Acest mix ce alcatuieste beat-ul orasului va va bantui sufletul necontenit, fluctuand de la melancolie la fericire, pe intregul parcurs al taberei. Cu toate ca ma pot declara o partizana a universitatilor americane, Magdalene College cu ale sale cladiri eclatante m-a provocat vehement sa imi regandesc optiunile. In ceea ce priveste conditiile si acomodarea, in cele doua saptamani locuinta mea temporara a constat intr-o camera cu baie en-suite, ceea ce este un plus fata de celelalte colegii si scoli vizitate anterior, beneficiand in acelasi timp de o camera uriasa ce continea un birou si chiar un mini-fridge. Avand in vedere cantinele si „the so-called cafeterias” tipice colegilor, trebuie sa marturisesc, de data aceasta, mancarea a fost impecabila- felurile de mancare variau de la croissante, pain au chocolat si nelipsitul scones la micul dejun pana la somon si creveti la masa de seara, oferind astfel nu doar o mare diversitate de tipuri de mancare, cat si o dieta sanatatoasa si echilibrata. Cursurile constau in doua ore de tutoriale, avand optiunea de a alege intre International Business Management, Macro & Micro Economics, Politics & International Relations, The English Legal System, Europe & the World Wars, Philosophy & Philosophers, Classical Civilisations, English Drama, British Poetry, Algebra, Calculus, Probability & Statistics, Medical Biology, The Physical World &Chemistry Matters, iar pe langa orele propriu-zise: patru sedinte de workshop a cate doua sau trei ore in care puteai sa aprofundezi pasiunile ce nu au legatura exacta cu domeniul tau, in cazul meu- Creative Writing. Tutorialele iti ofera sansa de a trai experienta sistemului britanic predat in universitati, insa intr-o atmosfera mult mai focalizata pe fiecare elev deoarece profesorii nu doreau doar sa asistam la tipul de lecturi anoste in care studentii sunt prezenti si asculta, ci solicitau participare si implicare. In ceea ce priveste cadrele didactice- insa fac referinta exclusiv la ceea ce am asistat si anume cursurile de Medical Biology (nu pot vorbi de celelalte tutoriale la care nu am luat parte)- profesorul m-a impresionat nu doar prin cunostintele sale in domeniu, cat si prin pasiunea pe care o arata cand ne preda. Din prima zi, a stabilit o linie concreta intre a fi didactic (ceea ce nu isi dorea sa fie pe durata acestui summer programme) si cursurile dumnealui. Astfel, cele doua tutoriale ne solicitau si antrenau, insa intr-o maniera relaxata si interactiva. La sfarsitul celor doua saptamani, fiecare elev trebuie sa sustina „one-on-one supervisions” ce se rezuma la aprofundarea lucrurilor acumulate pe perioada taberei in cadrul cursurilor, insa nu in prezenta colegilor, avand astfel sansa de a adresa intrebari ce pot starni un ton de echivoc sau pur si simplu lucruri ce nu au fost lamurite in tot acest timp. Grupurile fiind restranse (maximum cinci elevi), am avut oportunitatea de a intelege marea majoritate a lucrurilor predate, iar in schimbul supervisions-uri-lor, am avut alternativa de a face o vizita la Sedgwick Museum of Earth Sciences. Privitor la activitati si timp liber, am avut parte de o panoplie de optiuni care au variat de la sport la shopping spree-uri, vizite la muzeu si teatru, cat si destul timp de a ne recrea sau de ce nu dormi.
Inca o data va multumim pentru organizarea ireprosabila si ajutorul oferit in toti acesti ani!
Georgiana M.