In perioada 29 iulie – 12 august am avut deosebita placere de a insoti un grup de elevi in tabara de la Oxford Brookes. Experienta traita a fost una extraodinara pentru ca pe langa faptul ca atmosfera de acolo m-a facut sa retraiesc pentru o perioada viata de student (datorita campusului, universitatii si cursurilor), am avut de asemenea ocazia sa descopar pentru prima oara cultura si civilizatia engleza plus cateva orase minunate din Anglia (Oxford, Londra si Bath). Toate acestea alaturi de niste copii minunati, inteligenti si haiosi cu care am impartit si bune si mai putin bune si care m-au facut sa indragesc si mai mult fiecare zi petrecuta acolo.
Primul contact cu Oxfordul a fost campusul, un loc imens, plin de verdeata si de copaci foarte batrani, cu veverite la tot pasul, care amintea de o statiune de munte. Dupa ce am avut ocazia sa inspectam putin ‘casuta’ in care am fost cazati, am fost preluati de un Activity Leader spre Universitate. Dupa un drum care ni s-a parut destul de intortocheat de aproximativ 10 minute am ajuns la Universitate si la cantina acesteia unde am putut servi cina. Primul contact cu mancarea englezeasca a fost bineinteles un dezastru, si din pacate pentru majoritatea copiilor impresia aceasta nu li s-a schimbat pana la sfarsitul sejurului! Mancarea era distribuita in portii mici si, surprinzator, copii nu au putut regasi nici retetele si nici gustul de acasa! Consider totusi ca se putea trece destul de usor peste diferentele de gust mai ales ca toata aceasta experienta implica si expunerea la o alta bucatarie decat cea romaneasca.
Contactul cu profesorii si elevii de alte nationalitati a fost unul pozitiv in totalitate. Cursurile (la care am asistat si eu ocazional) se bazau foarte mult pe comunicare si lucru in echipa, implicand activ elevii si impulsionandu-i sa formeze prietenii. Copiii au indragit imediat profesorii si s-au legat prietenii stranse cu elevii straini atat in perioada cursurilor cat mai ales in perioada activitatilor recreative la care au participat (activitati sportive, excursii, vizite la muzee, discoteca, etc). Despartirea de colegi si profesori a fost dureroasa si cel putin din acest motiv consider ca obiectivul acestei tabere a fost pe deplin atins!
In afara cursurilor am avut ocazia sa vizitam de foarte multe ori Oxfordul, cu cele mai importante obiective turistice ale sale, un oras superb, mic si cochet cu care am reusit sa ne familiarizam destul de repede.
Vizita la Londra a fost pe cat de rapida si ametitoare pe atat de impresionanta prin frumusete si grandoare, o adevarata metropola, un furnicar de oameni si mijloace de transport, cu celebrele sale monumente care se inaltau parca cu demnitate in fata noastra si ne impuneau respectul.
Orasul Bath, asemanator Oxfordului ca marime, dar totusi diferit ca pozitionare geografica si arhitectura a fost de asemenea o incantare… Si, “last but not least” vizita la Stonehenge, celebrul monument de piatra misterios ce dateaza dinaintea erei noastre a fost declarata de majoritatea copiilor excursia care i-a impresionat cel mai mult.
In concluzie, sunt convinsa ca amintirile legate de aceasta tabara vor fi numai placute si nostalgia ei va ramane mult timp de acum inaine. Toate aceste experiente au marcat constient sau nu, pozitiv copiii, si sunt convinsa ca efortul financiar al parintilor a meritat pe deplin pentru ca o astfel de investitie in experientele sufletesti si in intelectul copiilor nu poate fi decat una benefica si nu poate aduce decat beneficii pe termen lung.
Pentru mine aceasta tabara a fost o experienta extraordinara, care m-a incarcat pozitiv, plina de amintiri frumoase! Continuati sa stimulati in acest fel atat copii care merita cat si profesori care isi iubesc meseria!
Ana Maria S. (Group Leader tabara Oxfrod Brookes)
Ana Maria S. (Group Leader tabara Oxfrod Brookes)