Tabara Rugby School Warwickshire 3 – 17 august 2024

Jurnal de calatorie – Tabara Rugby School Warwickshire 3 – 17 august 2024

Ziua 0 (3 august)

Întâlnirea la aeroport a fost foarte plăcută. Am făcut cunoștință cu copiii și părinții lor, check inul și restul formalităților de îmbarcare au decurs normal, am reușit să fac cunoștință cu ei și să creăm un grup de whatsapp cu copiii. Zborul a fost ok, copiii au stat pe același rând 3 câte 3, eu în fața lor. Am aterizat la Londra, am recuperat bagajele și am mers spre ieșire unde am întâlnit membrii staff-ului local. Am așteptat un alt grup care sosea din Japonia si am mers împreună spre Rugby School, unde ne am cazat, apoi am mâncat în camere cina la pachet pregătită de staff. 4 copii au ieșit cu unul dintre membrii staffului să vada activitățile pregătite pt seara respectivă. Ajungând târziu, nu au mai prins decât foarte puțin- partea cu programul de cinema. Am mers după ei să îi aduc înapoi după ce am terminat de despachetat.

Ziua 1 (4 august)

Dimineata la 7:45 am mers împreună spre cantina unde am luat micul dejun, apoi la prima activitate – Welcome Ceremony, după care a urmat primul curs de limba engleză. După masa de prânz au avut o activitate impreuna cu unul dintre profesori, o scurtă pauză și apoi am mers împreună intr un tur să ne familiarizăm cu orașul și cu Rugby School.

Ziua 2 (5 august)

Dupa mic dejun, copii au avut de ales intre activitatile Haka si Punting. Am primit si carduri cu credit pe ele – 5£ pt prânz, 9£ pt cină – pe care sa le folosească în timpul celor 4 excursii de o zi intreaga pe care le vom avea.

Activitățile de seara: pregatire pentru excursia din ziua următoare la Birmingham si apoi sporturi (fotbal) sau Pamper Night.

Ziua 3 (6 august)

Ziua cu prima excursie de o zi intreaga a fost asteptata de toata lumea 😊 Dupa mic-dejun am plecat spre destinatia noastra – Birmingham – unde am inceput cu vizita la Library of Birmingham (una din cele mai mari biblioteci publice din lume). Apoi am avut un Walking Tour urmat de vizita la un shopping centre unde am mancat si am vizitat magazinele.

Seara am avut “Secret Cinema”.

Ziua 4 (7 august)

Dimineața după micul dejun copiii au avut niste activități foarte interesante. Mai întâi au mers la activitatea de Graffitti unde au învățat tehnica și chiar au realizat niște tablouri foarte frumoase. După masa de prânz, după ce s au uscat, copiii si-au luat creatiile în camere… să sperăm ca putem trece cu ele la aeroport!🥰

Următoarea activitate a fost British Bonanza, un fel de baseball, dar cu niște bâte mai mici. Copiii au fost entuziasmați de acest joc.

Cei mai mari au participat la un curs de dramă unde au făcut activități și jocuri specifice cursurilor de dramă – jocuri de rol, scripturi, activități de stimulare a imaginației și creativității. De asemenea și ei au fost încântați de această activitate.

După cursurile de după amiaza și după cină copiii au avut o activitate de seară foarte plăcută și amuzantă: Trash Fashion. Au trebuit să se grupeze în grupuri de câte 10, să creeze mai întâi pe hârtie un model de îmbrăcăminte din obiecte reciclabile, să își aleagă un membru care să îi reprezinte pe podium, iar apoi să creeze modelul desenat împreună. Au muncit cu toții și au realizat o rochie foarte drăguță pe care a purtat o Alexandra pe podium, fiind încurajată puternic de toți membrii echipei. A fost o seară extraordinară pe care cu siguranță și o vor aminti mult timp.

Ziua 5 (8 august)

După micul dejun copiii au jucat Rugby. Erau foarte fericiți la terminarea activității pentru ca au câștigat. Puțin cam murdari pe pantaloni – au vrut să dea tot ce este mai bun din ei – s au aruncat după minge și… au reușit. Au câștigat și la meciurile de fotbal de acum două seri. Petru este cel mai mic, dar un spiriduș de copil. A dat 5 goluri în meciul de fotbal. Astăzi la rugby a făcut 3 puncte și Matei 2, reușind să îi bată pe ceilalți cu 5-3 💪

A doua activitate a constat intr un tur până în centrul orașului. În timpul turului trebuiau să găsească cuvinte cu toate literele alfabetului. Cine găsea xilofonul, câștiga. Și ghici ce? Au fost singurii care au reușit să găsească cuvinte/ obiecte în jurul lor cu toate literele alfabetului. Au găsit inclusiv xilofonul care era ascuns intr o vitrină cu jucării. Foarte puține grupuri au reușit să îl găsească. Felicitări tuturor pentru spiritul de observație și pentru cel de echipă! Fac împreună cea mai bună echipă! Buni la toate! 🥰💪

Ziua 6 (9 august)  

După micul dejun am plecat spre Cambridge, o călătorie de aproximativ 2 ore cu autocarul, pe parcursul căreia majoritatea copiilor au adormit 😊 În Cambridge prima activitate a fost Punting pe râul Cam – o plimbare relaxantă cu barca de aproximativ 45 de minute în timpul căreia ghidul le a arătat copiilor faimoasele universități și campusuri și le a spus câte ceva din istoria lor. Copiii au fost fascinați și și ar fi dorit ca toată excursia să fie doar așa, o plimbare plăcută cu barca, în  bătaia vântului și sub razele mângâietoare ale soarelui. Este cea mai însorită zi de când am venit în Anglia, perfecta pentru vizitarea acestui minunat oraș.

După terminarea plimbării cu barca pe Râul Cam, de unde și provine originea orașului Cambridge, a urmat un tur al orașului unde Activity Leader Haniya le a prezentat principalele colegii ce alcatuiesc universitatea. Bineînțeles ca a urmat o sesiune bună de shopping în Grand Arcade Shopping Centre și în magazinele de suveniruri de alături. A fost o experiență extraordinară, toți copiii au fost încântați și dornici de explorarea următorului centru universitar – Oxford – duminică dimineața, pe care și l-au ales opțional spre surprinderea tuturor, inclusiv a barcagiului. Toți au fost surprinși ca au ales să viziteze un centru universitar și nu faimoasele Studiouri Harry Potter.

După cină, copiii au participa la World Cup unde au câștigat primul meci, dar competitia s a terminat cu remiza.

Ziua 7 (10 august)

De sâmbătă copiii au intrat în programul Zig Zag A, cu mesele mai devreme decât seria a doua, cursurile dimineața, iar activitățile după masa de prânz. Cursurile sunt distractive, copiilor le plac foarte mult deoarece se joacă multe jocuri, kahoot, dezbateri pe anumite teme, etc.

Prima activitate au făcut o în aer liber, au filmat o piesă pe care au creat o ei. La a doua activitate Matei și Alexandra au fost la un curs de teatru, iar Petru, Ioana, Emma și Lara au fost la terenul de basket împreună cu Activity Leader-ul lor.

Seara s a încheiat cu un concurs de karaoke unde copiii s au distrat maxim. Aceasta activitate a avut  loc în Temple Speech Room, o sală impunătoare cu o acustică excelentă. 

Ziua 8 (11 august)

După micul dejun am plecat spre autocar împreună cu Activity Leader Jacob și un grup de copii din Turcia. Destinatia: Oxford! Acesta a fost excursia opțională pe care și au dorit o mult întrucât sunt tineri ambițioși care își doresc să studieze la una din universitățile din Cambridge sau Oxford. Nu mă îndoiesc ca vor reuși! 🙏

În Oxford am vizitat Magdalene College pe interior. Ghidul nostru, Activity Leader Jacob, ne-a prezentat principalele puncte de interes în turul pietonal făcut împreună: Christ Church, Marton College, University Church of St Mary the Virgin, Bodleian Library, University of Oxford, Ashmolean Museum. După acest walking tour au avut, în sfârșit, timp liber și timp de shopping.

Totul a fost minunat, dar, și ar fi dorit o plimbare cu barca. Nu erau bărci mari ca în Oxford, erau doar de o persoană, așa ca am exclus această propunere a lor din start. Ce mi a plăcut foarte mult a fost să văd ca Alexandra și Matei au mers să viziteze Ashmolean Museum. Am fost plăcut surprinsă să îi întâlnesc prin galeriile muzeului.

După cină au mers la o activitate – Excursion Mania unde li s au prezentat detaliile pentru excursia din ziua urmatoare la Stratford-upon-Avon. 4 copii au renunțat la a doua activitate de seara – Jewellery Making sau Basketball/Volleyball, fiind foarte obosiți după excursia de azi. Au rămas doar Petru și Emma, ale căror  baterii încă nu s au descărcat de tot … :))) Așa ca ei au plecat cu Activity Leaders și cu House Parent Nicholas spre terenurile de sport. Ceilalți 4 au vrut să meargă în camere să se odihnească, dar înainte de asta i-am însoțit până la magazin să își mai ia câte ceva de ronțăit pentru excursia de mâine.

Ziua 9 (12 august)

După micul dejun am plecat împreună cu Activity Leader Rafa si un grup din Japonia la Warwick Castle. Castelul, foarte impunător la vedere, ne a impresionat pe toți odată intrați în interior. Camerele erau păstrate intr o stare excelentă, redau atmosfera epocii victoriene, au fost create chiar și statui din ceară care reprezentau foarte realist scene din viața nobililor din vremea respectivă. Ceea ce mi s a părut extraordinar a fost faptul ca, după vizitarea interiorului castelului, puteai merge pe pajiștile din dreapta castelului unde aveau bănci amenajate pentru urmărirea diverselor spectacole amenajate pentru a crea scene din vremea respectivă.

Astfel am putut să urmărim scene din trecutul Angliei – “The wars of Roses” – Războiul celor Două Roze, numele sub care mai este cunoscut războiul civil purtat cu intermitență pentru tronul Angliei între susținătorii Casei de Lancaster și cei ai Casei de York, ambele case regale fiind ramuri ale Casei Regale Plantagenet, avându-l ca strămoș comun pe regele Edward al III- lea. A fost prezentat sfârșitul războiului și începutul dinastiei Tudorilor care a făcut Anglia să prospere în următorii ani, domnia lor fiind cunoscută ca Epoca de Aur.

Apoi a urmat “The Falconers Quest” unde copiii au urmărit un spectacol în care șoimi și vulturi foarte bine dresați zburau deasupra spectatorilor așezați pe iarbă sau pe bănci, reprezentând mândria , aprecierea și dragostea englezilor pentru aceste păsări răpitoare.

Am continuat excursia nostra cu o incursiune în literatura, în lumea marelui dramaturg William Shakespeare, în orașul lui natal Stratford upon Avon. Astfel am mers intr un scurt tur al orașului  care este destul de mic, dar cochet, cu multe magazine de suveniruri care conțin  aluzii sau chiar replici sclipitoare  luate din operele faimosului William Shakespeare, era chiar și o statuie a bufonului întâlnit des în operele sale. Copiii s-au bucurat și de puțin timp liber pentru a-si lua suveniruri, cărți,  pentru a gusta  din mâncărurile tradiționale sau pur și simplu pentru a savura  o băutură răcoritoare sau o înghețată.

După întoarcerea  în campus, au luat cina și s au odihnit puțin înainte de International Night, o activitate făcută  în sălile de clasă din Collington Centre, unde fac de obicei cursurile. Pe perechi formate din copii de diverse naționalități trebuiau să răspundă la niște întrebări de cultură generală. Copiii au fost surprinsi sa descopere ca sunt mai bine pregatiti decai ceilalti colegi internationali, ceea ce pentru mine a echivalat cu nota 10 cu felicitări pentru ai noștri!

Ziua 10 (13 august)

După micul dejun copiii au avut lecții, apoi prânzul urmat de activități. Prima activitate a fost foarte distractivă, s a desfășurat intr o sală sportivă în interiorul Centrului Collingwood. Au avut un Fun Fair – topogane gonflabile, mingi gonflabile. S au distrat copios. Au jucat și un fel de baschet unde aruncau cu mingea la un coș gonflabil. A doua activitate însă mi a dat multă bătaie de cap deoarece, deși sunt putini copii in grup, au fost împărțiți în 3 locuri diferite. Matei și Alexandra s-au dus pentru repetiții pt Talent Show la TSR, Emma și Lara la o altă activitate de pictura – tie dye, intr o altă locație, Ioana și Petru au rămas în camere. Pe Ioana o durea capul și a dormit puțin. Petru s-a răzgândit și a vrut la fotbal, așa ca a trebuit să merg să îi deschid ușa de la intrare cu cartela, apoi să îi iau pe ceilalți de unde erau.


După cină a urmat Talent Show, unde copiii s-au distrat foarte bine și unde Matei și Alexandra i au încântat pe toți cu melodia interpretată împreună – “Don’t stop believing”, obținând premiul I. Personal, interpretarea lor mi s a părut excepțională, asemănătoare cu a renumitului cuplu Al Bano și Romina Power. 😍

Ziua 11 (14 august)

După micul dejun copiii au cumpărat câteva dulciuri românești – Eugenii și ciocolată Rom (am găsit acum câteva seri un magazin care avea un sfert din produse – produse românești și unde s-au simțit ca acasă :)). Au vrut să ofere niște mici cadouri reprezentative din țara noastră lui Joe, Managerului programului, doamnei Jada, care s a ocupat de toate pregătirile ca excursiile noastre să iasă perfect, dlui profesor Joe, cu care au făcut cursurile de limba engleză, lui Nick, House Parent la Whitelaw, casa în care suntem cazați și altor Activity Leaders cu care s au împrietenit în timpul activităților și excursiilor. După prânz au avut activități – un mini-campionat și alte jocuri indoors. Ultima activitate – jocul Bingo li s a părut cam plictisitoare, deși cred ca era mai degrabă din cauza oboselii și a vremii mohorâte.

După cină li s a prezentat programul excursiei de a doua zi la Londra, după care au mers în camere mai devreme decât de obicei întrucât excursia la Londra durează toată ziua – plecare la 8:10, întoarcere 22:00

Ziua 12 (15 august)


După micul dejun am plecat spre autocar. Am ajuns în Londra la 11:00.
Prima vizită a fost la British Museum. După vizitarea muzeului am făcut împreună cu copiii propriul nostru walking tour, care s a dovedit în final un “running tour” din cauza prea multor magazine de care “ne împiedicam” pe traseu. :)) Astfel am vizitat sau am trecut în fugă pe lângă următoarele obiective turistice: Covent Garden , Trafalgar Square , Picadilly Circus , Soho , Buckingham Palace , Big Ben , Westminster Abbey

Am făcut o croazieră pe Tamisa, au avut o oră free time să mănânce, după care ne-am întors în campus. A fost o excursie foarte frumoasă, dar obositoare. Au adormit destul de repede aseară. :))

Ziua 13 (16 August)

După ziua precedenta în  care au fost o zi întreaga în Londra, se simțeau puțin obosiți, dar și au făcut ultimele cursuri și ultimele activități. Seara a fost excelentă. Am participat cu toții la festivitatea de premiere. Au primit diplome de absolvire a cursurilor efectuate în cadrul programului de studiu, au făcut fotografii, s-au emoționat din cauza despărțirii de ceilalți copii și de Activity Leaders….

Ziua 14 (17 August)

Totul a decurs normal. Am plecat la ora 10:10 din Rugby. Le am dat pașapoartele în autocar; odata ajunsi la aeroport am făcut check-in, am trecut și de verificarea bagajelor de mână cu puține emoții – una dintre fetițe a avut prea multe lichide în bagaj. A trebuit să intervin și să dea altei fete produsul care era în plus. Avionul a decolat cu o întârziere de o oră și jumătate, dar zborul a fost ok.

Tabara Rugby School Warwickshire 3 – 17 august 2024 a fost o experiență foarte frumoasă. Am întâlnit oameni extraordinari, am vizitat locuri minunate, am legat prietenii.

Copiii au fost minunați, au arătat ca România, deși o țară mică, are potențial! Dovada premiul I la Talent Show, dar și piesa de teatru pe care au creat o la Drama Class. Au simț de orientare foarte bun, trăiască Google Maps! :)) Felicitări tuturor copiilor pentru implicare, felicitări tuturor părinților pentru educația dată și pentru sprijinul moral și financiar acordat pentru a face aceste lucruri posibile!

Last but not the least… mulțumim echipei Mirunette pentru organizare, coordonare și implicare, fără de care aceste lucruri nu ar fi fost posibile! :)) Tabara Rugby School Warwickshire 3 – 17 august 2024 a fost o experienta ne neuitat!

Group Leader Lavinia S

Va invitam sa va bucurati de pozele din Tabara Rugby School Warwickshire, 3 – 17 august 2024 in albumele de pe Facebook si Google – Mirunette Education.

Distribuie articol